29-08-2011

internship/

Stagiar(e) communicatie/nieuwe media

Abstract: 

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste stagiair(e) om onze sociale media inzet verder uit te bouwen. De stage is op de afdeling Communicatie en Marketing vanaf september/oktober voor een periode van 4 tot 6 maanden (overleg is mogelijk).

Keywords: 

 

Wie zijn wij?

 

Theater Instituut Nederland (TIN) is hét theatergeheugen van Nederland met een collectie van meer dan een miljoen objecten, vanaf de 17e eeuw tot vandaag. De affiches en scènefoto’s, kostuums en maquettes, teksten en beeld- en geluid opnames vertellen de geschiedenis van het Nederlandse theater. Die presenteren we in reizende tentoonstellingen en, vanaf september, in een digitale theaterencyclopedie.

Verder organiseert het TIN debatten, educatieprogramma’s, organiseren we internationale informatievoorziening en promotie en zorgen we voor afstemming binnen de theatersector. Zo werken we aan het versterken van de maatschappelijke positie van theater en dragen we bij aan een rijk en inspirerend theaterklimaat in Nederland.

 

Functieomschrijving

 

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste stagiair(e) om onze sociale media inzet verder uit te bouwen. De stage is op de afdeling Communicatie en Marketing vanaf september/oktober voor een periode van 4 tot 6 maanden (overleg is mogelijk).

Je kent de mogelijkheden van online media en marketing en bent in staat deze effectief in te zetten voor onze organisatie. Op die manier werk je mee aan een groter draagvlak voor- en bekendheid van de projecten en campagnes van het TIN. Je richt je daarbij op online en sociale media. Je werkt actief mee aan de ontwikkeling van digitale marketing activiteiten, waarbij het bouwen van een duurzame relatie met (potentiële) bezoekers door een dialoog met hen aan te gaan centraal staat. Je kent binnen de kortste keren de weg binnen onze e-mail software en het CMS. Je vindt het leuk om je te verdiepen in zaken als Google Analytics en Adwords, Facebook, Twitter en LinkedIn.

Je bent een teamplayer met een creatieve geest, die zelfstandig en in teamverband kan werken en goed kan plannen, coördineren en organiseren. Verder ben je flexibel en accuraat ingesteld en heb je een hands-on mentaliteit. Je bent leergierig, klantgericht en staat open voor ideeën. Je schrikt niet van spoedklusjes en je weet hoe je ervoor zorgt dat activiteiten binnen de deadline gereed zijn.

Taken:
• Online TIN aanwezigheid monitoren, verbeteren en onderhouden
• Bijdragen aan de online en offline campagnes voor TIN projecten, met de nadruk op de introductie van de theaterencyclopedie
• Communitymanagement
• Webberichten opstellen & online zetten
• Online content bedenken en realiseren i.s.m. collega’s
• Analyseren en rapporteren van statistieken en daar gericht acties aan verbinden
• Samenwerken met collega’s Marketing & Communicatie en Nieuwe Media voor de uitwerking en uitvoering van de diverse online taken.
• Ondersteuning van de afdeling communicatie en marketing (algemene taken zoals assisteren bij mailings, media, nieuwsbrieven etc)

 

Wat vragen wij?

 

Jouw profiel:
• Je hebt affiniteit met theater/cultuur
• Je hebt kennis van/ervaring met sociale media (Facebook, Twitter, LinkedIn, blogs) en bent zelf actief op deze media.
• Je hebt ervaring met CMS systemen 
• Je doet bij voorkeur een HBO of universitaire opleiding op het gebied van Nieuwe Media/Communicatie met een online marketingspecialisatie/digitale media/interactieve media
• Je bent initiatiefrijk, creatief en resultaatgericht
• Je kunt zowel zelfstandig als in een (klein) team werken
• Je bent communicatief sterk, zowel verbaal als schriftelijk
• Ervaring met beeldbewerkingprogramma’s (Photoshop) is een pre (niet vereist)

Wat bieden wij?

 

Wat bieden wij?
• Een stage van 4-6 maanden (kan in overleg), (3-5 dagen per week).
• Een leuk team binnen een inspirerende omgeving, in het centrum van Amsterdam (Sarphatistraat 53) 
• Een leerzame stage waarbij je veel ervaring en contacten opdoet bij een culturele instelling
• Een stagevergoeding van € 250 per maand (op fulltime basis)

 

Meer informatie of solliciteren?

 

Interesse?
Mail dan voor 5 september je brief met bondig cv naar mbos@tin.nl. Wij nemen dan begin september contact met je op.

 

Zie ook:

http://www.theaterinstituut.nl/Theater-Instituut-Nederland/Vacatures/Vacatureoverzicht/Stagiar-e-communicatie-nieuwe-media

 

When/

01-10-2011 - 01-10-2011
 

Where/

Theater Instituut Nederland

30

SEP

Deadline/

30 Sep 2011 22:00