29-07-2013

internship/

Stageplaats (per direct): Social-media expert voor tv-programma’s op RTL 4 en RTL 7

Abstract: 

Productiebedrijf TV Media Partners is op zoek naar een social-media expert voor de tv-programma’s de Succesfactor (RTL 7) en Altijd Jong (RTL 4). In deze stage voer je allereerst kleinschalig onderzoek uit naar het gebruik van de sociale media voor de programma’s. Naar aanleiding van het onderzoek schrijf je een advies wat je vervolgens ook zelf zult gaan uitvoeren. Je gaat dus zowel theoretisch als praktijkgericht aan de slag, het grootste deel van je taak zal echter praktijkgericht zijn.

Stageplaats (per direct): Social-media expert voor tv-programma’s op RTL 4 en RTL 7
Productiebedrijf TV Media Partners is op zoek naar een social-media expert voor de tv-programma’s de Succesfactor (RTL 7) en Altijd Jong (RTL 4). De tv- programma’s hebben beide hun eigen Facebook, Linkedin en Twitter account die als extra communicatiekanaal worden ingezet. De vraag is alleen; hoe kan dat beter? Hoe kunnen we aan de hand van sociale media onze kijkers nóg meer bij de tv-programma’s betrekken? Kortom; hoe creëer je awareness en een ‘buzz’ onder het publiek?
In deze stage voer je allereerst kleinschalig onderzoek uit naar het gebruik van de sociale media voor de programma’s. Naar aanleiding van het onderzoek schrijf je een advies wat je vervolgens ook zelf zult gaan uitvoeren. Je kunt je eigen advies hiermee ook testen en gaandeweg blijven ‘bijschaven’. Je gaat dus zowel theoretisch als praktijkgericht aan de slag, het grootste deel van je taak zal echter praktijkgericht zijn.    
Functieomschrijving
● Het in kaart brengen van de status quo ● Het schrijven van een plan van aanpak c.q. advies ● Het uitvoeren van dit plan ● Het beheren van Facebook/Linked In/Twitter ● Het verhogen van de zichtbaarheid van de programma’s via social media. ● Het terugkoppelen van resultaten en adviezen nav. onderzoek.    
Profiel Je bent een enthousiaste aanpakker die goed zelfstandig kan werken (hands on mentaliteit is vereist!) ● Je bent op de hoogte van de mogelijkheden die sociale media bieden  ● Je bent in staat om (wetenschappelijke) kennis toe te passen op de praktijk ● Je neemt verantwoordelijkheid voor je eigen project ● Je bent in staat om de opdrachtgever helder te adviseren over een mogelijke aanpak ● Je durft veranderingen door te voeren op je eigen gebied ● Je bent fulltime beschikbaar vanaf begin augustus –december (werktijden maandag t/m vrijdag van 9:00-17:30 uur). ● Je houdt van vrijdagmiddagborrels ● MA-niveau of werkervaring binnen de media is een pré! 
Wat bieden wij?
● Een functie waarbij jij zélf de vrijheid krijgt om het inzetten van sociale media naar een hoger niveau te tillen ● Creatieve vrijheid ● Doorgroeikansen ● ervaring binnen de mediawereld ● Werken bij een jong en dynamisch bedrijf ● een stagevergoeding van €150,-● Relaxte werksfeer met jonge, ambitieuze en vooral gezellige mensen!
Interesse? Stuur een CV met je motivatie naar productie@tvmediapartners.nl (sollicitaties richten aan Stefanie Hofmeester).     

 

When/

07-08-2013 - 31-12-2013
 

Where/

TV Media Partners (RTL)

01

AUG

Deadline/

01 Aug 2013 22:00