23-06-2011

internship/

Stage media/communicatie VNG International

Abstract: 

VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten) International gaat in 2011 een belangrijke inhaalslag maken op media gebied. VNG International wil actiever communiceren over haar projecten en de missie van het bedrijf. De Millennium Gemeente campagne zal vanaf zomer 2011 sterk gericht worden op scholieren en studenten. Beide ontwikkelingen impliceren het sterker inzetten op internet, sociale media en het verschuiven van tekst naar beeld.

Bedrijfsinformatie:

VNG International is de organisatie voor Internationale Samenwerking van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. Doel van VNG International is het ontwikkelen van een krachtig en democratisch lokaal bestuur wereldwijd. Europese en internationale samenwerking tussen lokale overheden behoort nadrukkelijk tot ons werkterrein. VNG International is een bedrijf dat internationaal diensten aanbiedt aan de publieke sector veelal in opdracht van de Europese Commissie, Nederlandse Ministeries, Wereldbank, en andere nationale en multilaterale instellingen. VNG International heeft een jaaromzet van ruim €16 miljoen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag waar 42 mensen werkzaam zijn. Daarnaast heeft VNG International buitenlandse vestigingen waaronder twee dochterbedrijven in Tsjechië (Praag) en Zuid Afrika (Pretoria). VNG International werkt verder met een pool van experts op relevante vakgebieden voor haar projecten en programma’s.

Het werk van de organisatie valt uiteen in de volgende werkzaamheden:

1. managen van zogenaamde subsidie programma’s waarbij gemeenten in Nederland een subsidie aan kunnen vragen voor het opzetten van projecten met hun partner in Europa en/of ontwikkelingslanden.

2. ondersteunen van Nederlandse gemeenten bij de ontwikkeling van hun Europees en internationaal beleid, en hoe zij samen met hun inwoners bij kunnen dragen aan het behalen van de millenniumdoelen (Millennium Gemeente campagne).

3. managen van internationale projecten in opdracht van het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken, de EU en de Wereldbank ter versterking van het lokaal bestuur wereldwijd.

4. acquireren van internationale projecten.

Inhoud stage

VNG International gaat in 2011 een belangrijke inhaalslag maken op media gebied. VNG International wil actiever communiceren over haar projecten en de missie van het bedrijf. De Millennium Gemeente campagne zal vanaf zomer 2011 sterk gericht worden op scholieren en studenten. Beide ontwikkelingen impliceren het sterker inzetten op internet, sociale media en het verschuiven van tekst naar beeld.

Profiel van de kandidaat

We zoeken iemand met een media achtergrond, liefst ook met gevoel voor marketing; affiniteit met lokaal bestuur is minder belangrijk. Internationale belangstelling is een pre maar niet essentieel. De taken zouden zijn het opzetten van een fotoarchief, films monteren, de VNG International website en de Millennium Gemeente websites aantrekkelijk en interactief maken,op internet een ranking systeem maken (met expertise van buitenaf) waardoor Millennium Gemeenten onderling vergeleken worden, een Facebook pagina waarin jongeren hun ideeën over de Millennium Gemeente campagne kwijt kunnen, twittercampagnes, enz.

Belangrijke informatie:

  • Ingangsdatum: Per 1 augustus 2011 (of 1 september)
  • Deadline: Reageren tot en met uiterlijk 30 juni 2011.
  • Gesprekken: Vanaf 1e week juli 2011.
  • Stagevergoeding: € 370,- per maand op basis van een 5 daagse werkweek
  • Contact persoon: Anouk de Boer +31 70 373 8603
  • Homepage: www.vng-international.nl
  • Reageren via deze link: Link naar vacature database
 

When/

01-08-2011 - 01-08-2011
 

Where/

VNG International

29

JUN

Deadline/

29 Jun 2011 22:00