23-12-2011

internship/

Maak jij onderdeel uit van een uniek internationaal project?

Abstract: 

In februari 2012 start een uniek project: de realisatie van het eerste online video voorleesboek ter wereld op YouTube. Het doel is om via social media minimaal 1.000 merkfans uit 15 landen zo ver te krijgen om in een kenmerkende omgeving een hoofdstuk uit het boek ‘Brand Expedition, een reis langs Europa’s meest inspirerende merken’ voor de webcam voor te laten lezen. Om hier vervolgens een montage van te maken en een compilatie van de hoofdstukken online te zetten. Parallel aan dit project loopt de internationale lancering, PR en distributie van dit boek en ebook.

Op dit moment staat het project in een vergevorderd stadium in de steigers. De benodigde betrokken partijen voor design, techniek en video zijn aangehaakt, de doelgroep van 100 miljoen merkfans is gedefinieerd, de merken overtuigd dat zij hier ook aan mee gaan werken, de opnames voor de teaser video zijn in volle gang en het boek zelf ligt al bijna bij de drukker. Maar we zijn er nog lang niet; er zijn nog genoeg uitdagingen die overwonnen moeten worden.

Voor de realisatie van dit unieke project is Brand Expedition op zoek naar een derde of vierdejaars HBO stagiair die voor de periode vanaf half januari 2012 tot eind mei / half juni 2012 op zoek is naar een stage waar social media, marketing, ondernemerschap, eigen initiatief, communicatieve vaardigheden en de wil om te innoveren hoog in het vaandel staan. Tijdens deze stage kijk je niet alleen mee vanaf de zijlijn; je staat midden in de operatie en bent een belangrijke spil in de gehele organisatie.

Kenmerken opdracht:

- vanwege het internationale karakter is foutloos Engels schrijven en spreken voor jou geen enkel probleem;
- je bent bekend met alle vormen van social media (en bereid hier het optimale uit te halen);
- je bent een echte ondernemer, kunt goed zelfstandig werken en je pakt je verantwoordelijkheden;
- PR: steeds op zoek naar nieuwe manieren om dit project (internationaal) onder de aandacht te brengen;
- Doelgroep research; op zoek naar de plaatsen waar de doelgroep voor dit project en dit boek zich online bevinden;
- Organisatie: bijvoorbeeld de internationale lancering van het boek eind februari 2012;
- hands-on: bij het op de markt zetten van een boek zal je ook regelmatig letterlijk de handen uit de mouwen moeten steken: versturen van boeken naar internationale media, etc.
- 4 dagen in de week beschikbaar
- deadline = deadline.

Het kantoor van Brand Expedition is gevestigd in een ondernemende omgeving: een anti kraak kantoor in Utrecht vlak achter de Jaarbeurs. Stagevergoeding is 200euro in de maand en er wordt vanuit gegaan dat je zelf in het bezit bent van een OV jaarkaart.

Vragen? Solliciteren? Dit kan via martijn@brand-expedition.eu

 

When/

17-01-2012 - 15-06-2012
 

Where/

Brand Expedition Consultancy

30

DEC

Deadline/

30 Dec 2011 11:00